torsdag 4 februari 2010

Den kristna högern ...

Jag mår fanimej illa när jag läser Carolas uttalanden kring jordbävningen i Haiti. En amerikansk TV-predikant, gjorde i samband med jordbävningen uttalanden om, att katastrofen var ett straff för haitiernas "pakt med djävulen"

Detta är, om än inte lika grovt, ord som pekar i samma riktning. Livets ord.

Min första tanke när jag läser Carolas svammel, är hur ser den svenska lagstiftningen ut vad gäller friskolor? Eftersom vi tillåter friskolor med religiös huvudman, så undrar jag vad det är för slags monster som vi öppnat dörren för, och föder med skattepengar?

Carolas tankegångar är inte isolerade, läs gärna den här tidningen om ni inte tror mig. Organ för en bokstavstroende kristenhet.

Se för tusan till så att sådana här tankegångar hålls utanför utbildningen för våra barn och ungdomar. Vill föräldrarna indoktrinera sina barn, så får de förbannemej göra det på fritiden!

Jag vill inte ha någon koppling mellan utbildning och religion - vare sig kristen, muslimsk eller någon annan. Punkt.

Aftonbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar