torsdag 18 augusti 2016

Söker jobb, personligt brev

Jag heter Bo Jonsson är 54 år och boende i Grycksbo. Jag söker arbete.

Jag börjar med det lite jobbiga.

Efter att ha varit utanför arbetsmarknaden en längre tid (ett år hade jag tillfällig anställning på Falu BS Bandy, där jag främst skötte hemsida och information) fick jag så arbete på ett arbetsmarknadsprojekt i Falu kommun. Anställningen bestod i skötsel och underhåll av yttre miljöer runt kommunala fastigheter.

Anställningen fördärvades av ett virus på balansnerven, sjukhusvistelse, lång sjukskrivning och ännu längre förbud mot bilkörning. Nu är jag återställd, men långvarig bortavaro från arbetsmarknaden, följd av lång sjukskrivning, gör att jag inte ses som anställningsbar. Trist men sant.

Jag har insett att arbetsmarknaden är sådan, att jag nu måste leta reda på en arbetsgivare, som behöver ha ett förhållandevis avancerat arbete utfört, men inte har råd med att betala allt i en marknadsmässig lön. Jag är berättigad till nystartsjobb i ytterligare drygt tre år.

Själv ser jag mig som en person som har mycket att bidra med, fortfarande.

I kommunen arbetade jag mycket tillsammans med ungdomar, och då jag har förmågan att se vad som behöver göras, fick jag ofta en arbetsledande roll.

Ibland kan jag dock bli så serviceinriktad att jag måste stressa för att hinna med det som måste göras.

Jag arbetade som sagt mycket med information under min tid i Falu BS Bandy. Jag skriver mycket fortfarande, har alltså lätt för att uttrycka mig i tal och skrift. Jag är bra på att beskriva och formulera instruktioner. Jag är väl förtrogen med lagstiftning, myndigheter och samhälle.

Organisations- och ideellt arbete har jag ägnat mig åt i olika former under i stort sett hela mitt vuxna liv.


Ett stort intresse är fiske och friluftsliv, det blir några veckor i fjällen varje år.

Om intresse finns, hör av er på e-post:
CV och referenser skickas på begäran.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar